Søk her
01
02
03

Fra TEORI Til praksis i racerfart

Bli en av Norges raskeste studenter

Ønsker du en mer praktisk tilnærming til studiene? Prøve ut teorien fra skolebenken i praksis? Eller bare nysgjerrig på hvordan en racerbil bygges? Da er Revolve NTNU noe for deg!

Play video
SCROLL DOWN

Hovedopptak

Hvert år utvikler og bygger Revolve NTNU en racerbil fra bunnen av og deltar i Formula Student, verdens største ingeniørkonkurranse for studenter. Revolve NTNU tar nå opp nye medlemmer, som får muligheten til å være med å designe, bygge og konkurrere med en høyteknologisk racerbil, alt i løpet av ett år. En uforglemmelig opplevelse og unik erfaring!

Du får 15 studiepoeng for vervet i Revolve NTNU, gjennom to fag som går på høsten og våren. Avhengig av studieretning kan disse fagene godkjennes som enten tekniske fag eller komplementæremner.

Being a part of the Revolve NTNU team has been one of the single most defining experiences of my life, both on a personal and a professional level. Working together with highly motivated teammates, building a high performance race car within strict deadlines and budgets, and countering real world challenges, quickly accelerates learning and understanding, complementing theory learned at NTNU. Revolve NTNU gave me the experience and knowledge required to land my dream job.

Steffen Johnsen
Kongsberg Automotive

Prosjektet

Bli med

Les om de forskjellige gruppene og deres ansvarsområder nedenfor. For å komme til søknadsskjemaet, trykk “SØK HER” øverst i høyre hjørnet. Fyll inn info, last opp en tekst der du forklarer hvorfor du burde bli med i Revolve, samt hvilket del av organisasjonen du er interessert i.

Hvis du blir tatt opp i teamet som et teknisk medlem vil du få ansvar for en del på bilen, og følge hele prosessen gjennom design, produksjon, montering og testing.

Som et medlem i markedsgruppa vil du kunne jobbe med alt fra kontraktsforhandlinger med næringslivet til markedsføring, videoproduksjon eller planlegging av arrangementer. Si ifra om du har interesser/erfaring innen følgende: fotografi, videoredigering, journalistikk, design av nettsider, business caser, markedsføringsfag.

Til sommeren 2021 reiser hele Revolve-teamet til Formel 1-banene rundt om i Europa for å konkurrere med våre egenbygde racerbiler!

Søknadsfristen var 23. august kl. 23:59. / Application deadline: Sunday, August 23, 11:59 PM

Gikk du glipp av fristen? Vi leser fortsatt søknader om du sender en...

Having worked my way up, I appreciate that to develop a good grounding in engineering, practical experience is essential. Formula Student combines hands-on practical applications with students’ academic studies, but also gives experience in vital skills such as budgeting, project management and team work. Whether the competitors go in to motorsport or a different sector of engineering, Formula Student will help towards their future success.

Ross Brawn
Team Principal MERCEDES AMG PETRONAS F1 Team

Prosjektet

Teori til praksis

Sjåfør? Scroll nederst

Base 3D RoomScreen 3D PictureIllumination 3DSensors 3DControl 3DState Machine 3D

Marketing

Film og foto

I Revolve lager vi utrolig mange kule filmer og klipp og det tas et drøss med fete bilder! Vi søker derfor en film- og fotoansvarlig for team 2021. Dette er stillingen for deg som har høy skaperlyst og har et øye for estetiske detaljer, det er også en stilling med et enormt kreativt potensial – du vil få muligheten til å lage filmer som fanger de mest episke øyeblikkene av teamet og racerbilene. Du vil være med å lage promoteringsmateriell som blant annet kan brukes til rekruttering og opptak, og du vil planlegge regi av et større filmprosjekt i lag med våre viktigste samarbeidspartnere. Du vil være en aktiv del av markedsgruppa, og fremme prosjektet gjennom ulike arenaer, blant annet sosiale medier.

Har du erfaring fra film og foto, regi, eller planlegging er dette positivt, men definitivt ikke et krav. Alt som kreves er engasjement og lærelyst!

click me
Marketing Member

Markedsmedlem er en ny stilling i år! Denne stillingen er perfekt for deg som ønsker å lære alle de ulike aspektene innenfor markedsføring og jobbe i lag med andre i et allsidig team. Som markedsmedlem vil du i samarbeid med 3-4 andre ha ansvar for eventplanlegging, nettsideutvikling, offentlige relasjoner, markedsføring og næringslivskontakt. Dere vil også ha hovedansvar for å lage Business Plan Presentation (BPP) som er helt avgjørende for lagets plassering på konkurranse. Tidlig i året vil du sammen med de andre bli enige om ansvarsfordeling slik at du får spesialisere deg på det området du selv finner mest spennende. I søknaden bør du skrive noe om hvilke oppgaver som du brenner mest for.  

Næringsliv
Å ha gode forbindelser med næringslivet er essensielt for prosjektet. Du vil være et bindeledd til våre sponsorer, utarbeide nye avtaler og samtidig opprettholde god kommunikasjon med våre eksisterende samarbeidspartnere. Du vil få være med på å forhandle med ledelsen noen av Norges største selskaper, og få erfaring i å lage gode kontrakter. I tillegg vil du være aktiv på konferanser og messer, holde foredrag for potensielt hundrevis av næringslivstopper. Dette er ikke en ren stilling i gruppen, men integrert som en del av arbeidsoppgavene til markedsmedlemene.

Event
Planlegg og gjennomfør arrangementer som avduking av bilen, vår egen karrieredag, RevolveDagen, og teamets reise til konkurransene på sommeren. Du vil også jobbe med Revolves deltakelse på eksterne arrangement. Vi har presentert racerbilen på scenen på Operaen i Oslo, og holdt foredrag for hundrevis av næringslivstopper og idrettsstjerner, så her er det et hav av muligheter! Dette er ikke en ren stilling i gruppen, men integrert som en del av arbeidsoppgavene til markedsmedlemene.

Nettsideutvikling
Revolve NTNU sin nettside har mye trafikk og er veldig viktig for å kommunisere med studenter og næringslivet. Som nettsideansvarlig jobber du med å oppdatere, videreutvikle og drifte nettsiden, i tillegg til å bruke analyseverktøy for å få innsikt i brukermønstre. Dette er ikke en ren stilling i gruppen, men integrert som en del av arbeidsoppgavene til markedsmedlemene.

PR og markedsføring
Vi ønsker mye oppmerksomhet i media og du vil jobbe aktivt for å skaffe presse- og medieomtale rundt prosjektet. Kan du få Revolve på TV? Du vil holde på med markedsføring av Revolve på nettside, sosiale medier og tidsskrifter, og kommer til å samarbeide mye med de andre i gruppen. Det handler om at våre målgrupper får god og relevant informasjon til riktig tid. Vi ser etter en person med gode kommunikasjonsevener, både muntlig og skriftlig, og en initiativtaker. Dette er ikke en ren stilling i gruppen, men integrert som en del av arbeidsoppgavene til markedsmedlemene.

Business Plan Presentation
Gruppen er ansvarlig for Business Plan Presentation under konkurransene i Europa, hvor vi skal selge et businesskonsept rundt bilen vi bygger til fiktive investorer. Dette er en unik mulighet for business- salgs- og presentasjonserfaring, og kommer vi til finalen får vi presentere foran et stort publikum! Dette er ikke en ren stilling i gruppen, men integrert som en del av arbeidsoppgavene til medlemmene i markedsgruppen.

Har du noen spørsmål om Marked? Kontakt mats.schioetz@revolve.no

click me
Grafisk designer

Har du en brennende interesse for grafisk design? Ansvarsområdet innebærer å designe Trondheims beste markedsføringsmateriale, som plakater, brosjyrer og innhold til nettsiden, i tillegg til utforming av Revolves eget magasin. Du har også ansvar for alt av merch, som er veldig populært i teamet. Du vil ha tilgang til, og opplæring i grafisk programvare, og får mulighet til å bruke og utvikle dine kreative evner. Send gjerne med noen eksempler på tidligere arbeid sammen med søknaden.

click me
Head of Marketing

Head of Marketing er medlem av styret, og har ansvar for utvikling og oppfølging av Revolves markedsføringsplan, både ut mot næringslivet og innad på NTNU. Markedssjefen er også gruppeleder for markedsgruppen. Markedsgruppen er ansvarlig for sponsorsammarbeid, samarbeidsavtaler, markedsføring, offentlige relasjoner, nettside og profilering på sosiale medier. Gruppen planlegger og gjennomfører vår årlige karrieredag, RevolveDagen, og den offisielle avdukingen av racerbilen. På konkurransene er markedsgruppen ansvarlig for Business Presentation, som er en avgjørende del av lagets totale poengsum. Markedsgruppen er den gruppen som har størst kreativt potensial, her setter kun fantasien grenser. En markedssjef burde være strukturert og ha gode kommunikasjonsevner fordi Revolve har etablert et tett samarbeid med næringslivet som krever god oppfølging.

click me
What is it?

Driverless

Det nyeste prosjektet

Det nyeste prosjektet i Revolve NTNU er Driverless. Dette er sidestilt med prosjektet Revolve alltid har hatt, hvert år utvikle en ny racerbil fra bunnen av for å delta på den internasjonale konkurransen Formula Student. Team 2021 skal for fjerde gang også utvikle en selvkjørende racerbil, i tillegg til den nye elektriske racerbilen. Denne bilen vil konkurrere rundt om i Europa, sammen med de aller beste Formula Student lagene i verden. Driverless-teamet vil bestå av medlemmer med ulike bakgrunner og forkunnskaper, der ansvarsområdene spenner fra deteksjon, kartlegging og miljøforståelse, via ruteplanlegging og kontroll til de elektriske og mekaniske systemene på bilen. Et ansvar som ligger under Driverless uavhengig av gruppene er å designe, utvikle og overvåke alt av software- og hardwarearkitektur på hele prosjektet.

Om Mekanisk
click me

De mekaniske gruppene er ansvarlig for realiseringen av alle de tekniske systemene; fra komplekse komposittdeler til gir og motor. Gruppen består av tre undergrupper som alle har ansvar for egne systemer på bilen. Disse gruppene er Aerodynamics, Chassis og Suspension & Powertrain. Som teknisk leder mekanisk skal man kartlegge og planlegge det kommende året, sammen med det nye styret og dine gruppeledere. Du vil sette mål og fokusområder, og sammen med teamet jobbe med nye konsepter som skal gjøre racerbilen enda bedre. Du vil også måtte bidra på tvers av de mekaniske gruppene for å opprettholde den planlagte progresjonen. Dette vil være gjennom konseptuelle evalueringer, designvalg og design i tillegg til produksjonsplanlegging og gjennomføring av produksjon. Dette medfører en tverrfaglig erfaring der du får et innblikk i alt fra avansert vehicle dynamics, strukturell analyse, komposittproduksjon til CFD-analyser. Det er derfor svært fordelaktig om man har tidligere kunnskap eller stor interesse innenfor disse feltene fra tidligere av.

Om Elektrisk
click me

El gruppene er ansvarlig for realiseringen av de elektrotekniske systemene på den nye elektriske bilen, dette omfatter bla. batteripakken og utvikling av all elektronikk og embedded software. Innen dette inngår det kartlegging og planlegging av det kommende året, sammen med styret og dine gruppeledere. Du vil også måtte koordinere og bidra på tvers av de elektrotekniske gruppene for å opprettholde den planlagte progresjonen. Gjennom et år i denne stillingen vil du arbeide med alt fra avansert batteriteknologi, kompleks elektronikk og kodeutvikling for embedded design. Det er fordelaktig om man har noe erfaring innen elektronikk og programmering eller en stor interesse for dette. Erfaring i å arbeide i team, gjerne tverrfaglig vil være verdifullt om du søker på denne stillingen.

Om Driverless
click me

Driverless er ansvarlig for Revolves selvkjøringsprosjekt, i tillegg til utvikling av software til vårt selvutviklede analyseverktøy, Revolve Analyze. Sammen har Driverless ansvaret for hardware og software på den selvkjørende bilen, Atmos, med et langsiktig mål om å kjøre raskere autonomt enn med sjåfør. Fagområder som faller under driverless-gruppene inkluderer blant annet kontrollsystemer, datasyn, simulering, IoT-teknologier, nye metoder innen AI, dataanalyse, databaser og alt innen elektronikk og mekanikk.

Mekanisk

Chassis

Monocoquen er bilens selvbærende karosseri og produsert i karbonfiber med kjernemateriale. Chassis-gruppen planlegger, designer og produserer en fullverdig monocoque i komposittmateriale. Monocoquen er bilens hovedstruktur, og denne gruppen er dermed også ansvarlig for integrasjon av alle de andre systemene som enten skal inn i eller festes på monocoquen. Av denne grunn må gruppen ha god oversikt over alle andre systemer på bilen. Ansvarsområder i denne gruppen innebærer blant annet analyser og tester av komposittstrukturer, layup og sandwichstruktur i monocoque, lokale forsterkninger (inserts) i monocoquen, krasjstrukturen til bilen og rollhoops. Gruppen reiser ned til Kongsberg i starten av vårsemesteret og produserer selv monocoquen på verkstedet til Kongsbergruppen, noe som gir en helt unik erfaring med produksjon av en avansert karbonfiber-struktur. Etter fullendt år vil medlemmene sitte på kunnskap og erfaring med karbonfiber som få andre i Norge har.

Har du noen spørsmål? Kontakt clara.ghattas@revolve.no

Responsibilities
Cad responsible & Ergonomics
Inserts & Simulation
Structural Equivalency (SES)
Rims
Fibersim/Impact Attentuator

Suspension & Powertrain

Suspension & Powertrain er ansvarlig for å designe, produsere, teste og sammenstille bilens hjuloppheng. Hjulopphenget skal gi bilen de kjøreegenskapene den trenger for å beholde grepet i hjulene i enhver situasjon. Det skal også sikre god feedback til fører, gi ønsket akselerasjon og bremsekraft, og være pålitelig. Et godt design er derfor helt avgjørende for rundetidene i konkurransen. Gruppa er ansvarlig for alle de mekaniske systemene på bilen, som utgjør hjulopphenget: styresystemet, bremsesystemet, pedalboks, hjulopphengsgeometri, motor, girboks, uprights og felger. I denne gruppen vil du få jobbe med et helt eget system, som du alene vil være ansvarlig for og som du skal bli ekspert på. Arbeidet involverer mye 3D modellering, simulering og styrkeanalyser, maskintegning, testing og maskinering.

Har du noen spørsmål? Kontakt Eivind.vikne@revolve.no

Responsibilities
Supsension
Upright
Break System
Steering system & Pedalbox
Gearbox & Motor

Aerodynamics

For å øke marktrykket på dekkene, og dermed bilens grep, utnytter vi luftstrømmene rundt bilen til å produsere “downforce” for å øke den maksimale hastigheten i svinger. Aerodynamikk-gruppen har ansvaret for å designe og produsere en fullverdig vingepakke. Vingepakken designes ved iterativ bruk av avanserte CFD-simuleringer, og analysering av resultatene. De fleste komponenter består av kompositter som gruppen selv produserer. Dette medfører et ansvarsområde for å utføre analyser av komposittstrukturer og layup, og design av innfestninger av gruppens komponenter til monocoque. I motsetning til annen lignende racing er det få begrensninger til designet som gjør at kreative løsninger kan bli tatt i bruk. Som medlem av Aerodynamikk-gruppen vil du ha muligheten til å benytte deg av supercomputeren Fram, for å kjøre simuleringer som ellers ikke ville ha vært mulig med ordinære datamaskiner. Etter et år med Aerodynamikk vil du ha mestring innenfor avanserte programmer som STAR CCM+ (CFD), Abaqus (FEA) og Solidworks (CAD), i tillegg til å mestre produksjon av karbonfiberdeler.

Har du noen spørsmål? Kontakt varshan.shankar@revolve.no

Responsibilities
CAD & Computational Fluid Dynamics
Fasteners & Production
Aerodynamics development software
Validation & Simulation

Elektrisk

Embedded Electronics

Embedded Electronics har ansvar for sensorer, kretskort, datainnhenting og kommunikasjon mellom de forskjellige modulene. Dersom du kunne tenke deg å lære om en av de største og mest fremtidsrettede feltene akkurat nå, så er dette gruppen for deg! Her vil du få bryne deg på kretskortdesign, embedded-kode, sanntidssystemer, produksjon og mye mer. For å kunne kutte hundredels sekunder på banen bruker vi toppmoderne utstyr, som vil gi deg verdifull erfaring. Det er selvsagt nyttig med erfaring, men det vi virkelig ønsker er motiverte personer som har et ønske om å bli blant de aller beste innen feltet.

Har du noen spørsmål? Kontakt emanuela.tran@revolve.no

Responsibilities
VCU & Inverter Control
Inverter
Accumulator Management System
Safety Systems

Power Systems

Power Systems gruppen er ansvarlig for å forsyne stabil høyspenning fra vår egendesignede batteripakke, også kalt akkumulatoren, til de fire el-motorene på bilen på en mest mulig effektiv måte. Implementasjon av overvåkningsystemer og å sørge for at enhver feil i det elektriske systemet ikke vil kunne få konsekvenser for sjåføren og mannskapet er essensielle utfordringer. Gruppen jobber også med å begrense effektene av elektromagnetisk støy på bilens systemer.

Videre er dimensjonering av akkumulatoren av stor betydning, slik at vekten holdes lavest mulig, samtidig som racerbilen har nok energi til å gjennomføre konkurransene raskest mulig. Denne gruppen har også ansvaret for casinger til både akkumulator og motorkontroller.

Har du noen spørsmål? Kontakt max.robertson@revolve.no

Responsibilities
Wire Harness
Inverter CAD & PRoduction

Vehicle Dynamics

Vehicle Dynamics gruppen har ansvar for at bilen oppfører seg optimalt på banen. Gruppemedlemmene vil lage kontrollsystemer og utforme hjulopphenget slik at bilen presses mot grensene for hva som er fysisk mulig. Gruppen vil lage kontrollsystemer som torque vectoring og adaptiv demping i tillegg til å designe hvordan geometrien til hjulopphenget skal være for å gi bilen den beste dynamikken. Som gruppemedlem vil man få en unik mulighet til å jobbe med avansert kontrollteori og optimaliseringsteknikker innenfor et av de mest krevende og banebrytende fagfeltene innenfor motorsport.

Har du noen spørsmål? Kontakt asbjoernringnes.verlo@revolve.no

Responsibilities
Vehicle dynamics
State estimation

Driverless

Software

For å kunne finjustere bilens ytelse og overvåke kritiske systemer og analysere telemetridata fra bilene, har software teamet i Revolve utviklet en egen programvare, Revolve Analyze.

Programmet er skreddersydd til Revolve, og er ekstremt viktig for å kunne kontrollere bilens tilstand mens den kjører, samt analysere data i ettertid. Analysene brukes til å forbedre design av bilens komponenter, og til å finne den beste konfigurasjonen til systemer som KERS og Launch Control, slik at bilen oppfører seg riktig på banen og kjører så fort som mulig.

Racerbilene til Revolve er utstyrt med over 300 sensorer, og data fra alle disse må kunne analyseres i sanntid mens bilen kjører. Som Software Engineer får du være med å videreutvikle Revolve Analyze og andre software-prosjekter, med teknologier som Django, .NET/C# og JavaScript. Analyze er skrevet i .NET/C# og bruker verdens raskeste WPF-grafer for å fremstille data. Ved å jobbe med telemetri fra hele racerbilen vil du som medlem i Software-gruppen kunne lære om vehicle dynamics, og forstå hvordan hele racerbilen henger sammen og fungerer. 

Brukeropplevelse er viktig når det gjelder programvare, og i Software-gruppen vil du kunne være med å designe prototyper og utføre brukertester for å finne forbedringspotensialer, og være med å implementere, teste og deployere endringene. Gruppen søker hele tiden løsninger som kan forbedre måten Revolve jobber på. Kanskje sitter du på en god idé som blir vårt neste store prosjekt?

Ønsker du å lære mye om programvareutvikling og jobbe med et stort programmeringsprosjekt? Søk Software Engineer!


Har du noen spørsmål? Kontakt jostein.tysse@revolve.no

Responsibilities
Software development
CI/CD, DJango, Websystems
IT-systems
Racecar Analysis

Mechatronics

Mechatronics-gruppen er ansvarlig for alle endringer på bilen som må til for at den skal fungere som et autonomt kjøretøy. Dette innebærer design, produksjon og vedlikehold av de nødvendige aktuatorene for styring og bremsing, samt alle kretskort som binder det autonome systemet til det mekatroniske. Denne gruppen har hovedansvaret for de eksisterende elektriske og mekaniske systemene på bilen, samt videreutvikling og forbedring av disse. Du vil få store mengder hands-on arbeid på bil fra første dag, jobbe i en veldig multidisiplinær gruppe og vil fort bygge opp en god helhetlig forståelse av kjøretøyet.
Mechatronics passer for deg som er motivert for å lære, har evne til å finne gode løsninger og ønsker å jobbe på tvers av ulike systemer.

Har du noen spørsmål? Kontakt oscar.meisal@revolve.no

Responsibilities
Embedded electronics
Safety systems
Cad & production
Accumulator & Wire Harness

Autonomous Systems

En autonom bil må kunne kartlegge og forstå sine omgivelser for å navigere seg gjennom et ukjent terreng. For å kunne kjøre så raskt som mulig, må en autonom “racerbil” kunne gjøre dette på en ekstremt hurtig og effektiv måte. Autonomous Systems-gruppen har som hovedansvar å utvikle banebrytende software for å lage den raskeste autonome bilen i Formula Student.  

Vi tar i bruk det nyeste innen sensorteknologi som Lidar og kamera for å detektere og klassifisere omverdenen. Denne dataen blir behandlet av metoder innenfor maskinlæring for å identifisere banen i det som kalles Detection-systemene. Videre blir dette brukt til å kontinuerlig lokalisere bilens posisjon samtidig som banen oppdateres i SLAM (Simultaneous Localisation And Mapping). Kartet fra SLAM blir sendt videre til Path Planning som bruker algoritmer for å finne den riktige og raskeste veien gjennom banen. For å faktisk få bilen til å følge veien må den optimaliseres og behandles av Control-systemene.

Hørtes alt dette litt gresk ut? Ingen fare, det eneste du trenger for å søke er motivasjon og lysten til å lære!

Som medlem av Autonomous Systems vil du få dyp teknisk innsikt i det autonome systemet i en selvkjørende bil, mulighet til å designe dine egne løsninger og jobbe i et teknisk team som utvikler en førerløs racerbil i verdensklasse.

Har du noen spørsmål? Kontakt jorgen.rosager@revolve.no

Responsibilities
Localization and Mapping
Continuous Integration, Simulation & Diagnostics
Autonomous control
State estimation
Detection
Path planning

Sjåfør?

Bli en av Norges raskeste studenter!

Kan bare søkes på i tillegg til en annen stilling. Skriv isåfall om dette i søknaden din. Som sjåfør blir du en av få som får muligheten til å kjøre en av Norges raskeste elbiler. Dette kommer da med ansvar for å lære seg den nødvendige teorien man trenger for å kunne gi tilbakemeldinger på bilens oppsett. Over sommeren vil man også være en viktig stemme når det gjelder tuning av mekaniske oppsett og bilens torque vectoring system.Vervet vil også tilby gokartkjøring som øving før bilen er produsert og montert slik at sjåførene kan lære seg å kjenne bil før de blir satt i den helt nye elektriske racerbilen. Av sjåførene forventes det også at de stiller seg tilgjengelig over hele sommerferien da de trengs til å teste bil og kjøre på konkurranse. Stillingen innebærer forståelse for de mekaniske og elektriske systemene slik at man bedre kan forstå bilens oppførsel. Vervet tilbyr både teori, fysisk aktivitet, systemforståelse og en akselerasjon du ikke finner andre steder.

Har du noen spørsmål? Kontakt mats.schioetz@revolve.no

Responsibilities
Simulator training
Go-kart training
Extended testing responsibilities
Understanding of vehicle dynamics
Søk her

Om du ikke helt vet hva du vil søke så oppfordrer vi deg til å søke flere stillinger

Frequently Asked Questions

What are the requirements for applying?

No prior knowledge is required! Our only requirement is that you are a student at NTNU.

I’m not sure I’m qualified?

We get this question all the time, and we can understand the project might look intimidating from the outside. Truth is, none of us has ever built a race car before we joined Revolve NTNU. By breaking up a very complex task into smaller and well defined areas of responsibility, we are able to achieve great results. For example, we have one person whose sole responsibility is the brake system. Having specialized tasks allows you to quickly get up to speed and learn what you need to know. You’ll be an expert in no time!

What are you looking for in a candidate?

We are mainly looking for motivation. If you are motivated and willing to put down the time required you will succeed!

What positions can I apply to?

Have a look at our team page to see what different positions we have this year. You apply to one or more groups of your interest, and we will help you determine what you will work on.

What non-engineering positions can I apply to?

There are many aspects to the project. Our marketing group help finance and market the project. Our marketing group needs a sponsor manager, PR manager, event manager, graphic designer, website manager, photography and video and more. We also have a finance manager and cost event manager.

If I join, how much time should I expect to spend on Revolve NTNU?

We tell our members to expect to use on average 40 hours a week on the project. The work load will vary, depending on your tasks and how the project is progressing. We find that this is rarely an issue, you will love what you do!

How do I apply?

You apply through this page when we are recruiting.

When do you recruit new members?

Our main admission is in August. We recruit group leaders in May, and board members in March.

How do I apply?

You apply through this page when we are recruiting.

What if I have more questions?

Feel free to contact us by email at post@revolve.no our send us a message on our Facebook page. During our recruitment period you can find us on stand at NTNU Gløshaugen.

I’m a first year student. Can I still apply?

Yes, we do have some first year students in the team. We help each other out and learn fast. Many of our members stay with the team for several years, and first and second years students are important for continuation and knowledge transfer between the teams.

How does Revolve NTNU combine with my studies?

Most of our members study full time while being members of Revolve NTNU. However, the project is time consuming, so you will have to be structured to make it work. The exam period is taken into consideration and the work load is usually lower around exams. If you are an engineering student, our experience is that you will learn more from your work at Revolve NTNU than from class! Revolve NTNU also has it’s own classes, TPK414X which provides 7.5 credits each semester. The grade is pass/failed.

Can I apply to be a driver

Our drivers are recruited internally, so you will have to apply for a position in the team first! We usually have five drivers, who in addition to their usual task in the project, does go kart and simulator training throughout the year.

How can I get notified when you are recruiting?

Join our admissions mailing list by filling out your email address on this page, or follow us on Facebook to stay updated about admissions.

How does the admission process work?

After you fill out our application, you will do an interview with a few of our group leaders or board members. In the interview we are looking to get to know you and your motivation for joining the team. Nothing scary! You can write your application in Norwegian. Interviews are also held in Norwegian (and English if you don’t speak Norwegian).

Se svar på ofte stilte spørsmål om opptak og medlemskap.

Andre spørsmål? Send en e-post til lars.vanderlee@revolve.no eller rasmus.sovik@revolve.no

NOVA
Avduking
Konferanse
Konkurranse
Konkurranse